installatie voorbereidingen


Gefeliciteerd! We installeren binnenkort een of meerdere Eversys espresso machines bij jullie op locatie. Uiteraard zorgen wij voor een soepele uitvoering van uw opdracht. Belangrijke basis daarbij is echter ook uw voorbereiding op de plaatsingslocatie. Samen kunnen we dan zorgen voor snel operationele koffie!

Wat ontvangt u?

  • De op de werkbon vermelde espresso machine en toebehoren
  • duidelijke uitleg en training over hoe de espresso machine te gebruiken
  • Reinigingsmiddelen voor komende periode. Direct nog wat bestellen? materialen en reinigingsmiddelen bestellen 
  • 24/7/365 - dus altijd live telefonische ondersteuning via 0703227474
  • 1 kalenderjaar volledige fabrieksgarantie
  • tot en met het 8e levensjaar een onderhoudscontract vanaf 1e dag van installatie


Wat is belangrijk voor installatie op locatie?

  • De locatie is bereikbaar voor onze auto (transporter of vrachtwagen) met automatische laadklep.
  • De ‘contactpersoon op locatie’ is aanwezig en volledig beschikbaar om de installatie te begeleiden. Zonder uw aanwezigheid kan de espresso machine(s) namelijk niet worden geinstalleerd. Belt u met ons voor een nieuwe afspraak.
  • De plaatsingslocatie is toegankelijk, dus er zijn geen drempels en obstakels - vlakke vloer bereikbaarheid, in de volksmond ook bekend onder het begrip: rolstoeltoegankelijk
  • De vloer/bar/buffetmeubel is geschikt om een gewicht van 250 kg per vierkante meter te dragen.
  • Per espressomachine zijn alle nutsvoorziening (water, afvoer, stroom) en doorvoergaten voorbereidt conform de data sheet van uw gekozen espresso machine. Bouwkundige voorbereidingen en/of gaten boren in uw buffet is de taak van uw technisch installateur en voeren wij nooit uit. 
  • Indien de espressomachine lager (kelder/souterrain) of hoger (een van de etages) dan de begane grond geplaatst moet worden, dient een lift aanwezig te zijn voor het verplaatsen van de 80 - 120 kg wegende espressomachines. Als er geen lift aanwezig is, neem dan contact met ons op via telefoonnummer 070-3227474. Samen komen we meestal tot een passende oplossing. Tillen hoort echter niet tot het takenpakket van onze espresso machine monteurs. 
  • De bonen, verse melk (3 graden celsius KOUD!) en kopjes (servies of papercups) zijn aanwezig voor de afstelling en u weet welke menukaart geserveerd gaat worden (deze vooraf aan ons mailen scheelt aanzienlijk in de tijd die nodig is voor de installatie, weet u wat u wenst? mail dit dan naar: ops@eversys.nl)


Waar zorgt u technisch voor?
Zie voor uitgebreide toelichting en tekeningen de espresso machine datasheets. Hier ook de installatie datasheets van koelingen, pitcher rinsers en andere apparatuur. 
Wat levert uw installateur dus aan u op? zie een samenvatting van wat u zou moeten zien in het kastje onder de espresso machine: installatie gereed van onze locatie > de check.

Het begint met een goede toegankelijkheid van de plaatsingslocatie: We rekenen er op dat de plaatsingslocatie rolstoeltoegankelijk, leeg en schoon is zodat we direct met de plaatsing en het aansluiten kunnen beginnen. Het weghalen van oude apparatuur en deze deugelijk afvoeren behoort tot uw verantwoordelijkheid mits hierover expliciete afspraken met ons zijn gemaakt. Afwijkingen hierop worden alleen schriftelijk ontvangen en altijd door ons aan u bevestigt volgens hetgeen afwijkend is overeengekomen. De afspraak staat op de werkbon vermeldt.

We gaan er tevens vanuit dat alle stroom, water, afvoer en doorvoergaten volgens de NEN norm geïnstalleerd zijn als we arriveren (checklist). Het is logisch maar niet voor iedereen van zelfsprekend dat stroom, waterpunt en afvoer direct te bereiken zijn. Niet alleen voor ons ten behoeve van de aansluiting maar vooral ook voor u om tijdens het gebruik direct te kunnen handelen in een noodsituatie. Waterleiding moet door iedere medewerker direct kunnen worden dichtgedraaid, afvoeren ontstopt, stroompunt moet je direct uit de wand kunnen uitpluggen wanneer nodig.
Mocht uw voorbereidende werkzaamheden uitlopen bel of mail dan direct met ons kantoor. Dat zorgt voor efficiëntie, wij lopen niet in de weg en onnodige wachttijd (met kosten) worden voorkomen. Over het algemeen werkt het het beste om de espresso machine te installeren op de dag voor de opening. Dat garandeert een meer stofvrije omgeving (fijn voor uw nieuwe apparatuur - computergestuurd) en dat meestal ook de gebruiksmaterialen (kopjes, koffie, koude melk) echt voor handen zijn om af te stellen en uw medewerkers uitleg te geven en te trainen.

Waar zorgt u voor de bereiding en afstelling voor?
Zonder kopjes, koffie en 3-5 graden koude melk beginnen we niks... Zorgt u dat onderstaande lijstje klaar staat en onze kwaliteitscoördinator direct kan beginnen met het correct afstellen van de espresso machine. De ervaring leert dat hoewel het een kort lijstje is van essentiele items voor een mooi kop koffie... deze toch ontbreken op de dag van installatie! Dat zou jammer zijn. Dus denk aan:

  • tenminste 5 liter koude melk (3-5 graden celsius) - alleen bij melk machines uiteraard...
  • 2 kilogram koffiebonen per blend (2 blends: 1 espresso en 1 koffie? dan 4 kilo in totaal, van ieder 2 kilo)
  • al het servies waar de machine op afgesteld moet worden
    (tip: denk ook aan de kop voor thee en choco bijvoorbeeld of de thermoskan voor kannen koffie)


Hoe lang duurt de installatie?

Gemiddeld duurt een installatie, op een reguliere locatie waar alles gereed is, ongeveer 120 minuten. Heeft u meerdere espresso machines dan duurt de installatie per espresso machines korter omdat we de installatie handelingen van alle espresso machines kunnen combineren - de een opwarmen, de ander afstellen etc. We gaan er bij een installatie vanuit dat alle voorbereidingen door gereed zijn en we zonder u te storen vlot de installatie kunnen uitvoeren. Wachten kost helaas € 150,- per 60 minuten. Als de hele installatie niet mogelijk blijkt (en jullie ons eigenlijk even hadden moeten informeren....) zal een nieuwe installatie moeten worden ingepland en bedragen de kosten € 225,-.


Eigen branding op uw espresso machine?

Dat kan en verzorgen we heel graag voor u. Op onze fotopagina ziet u diverse voorbeelden die wellicht inspiratie geven. Hieronder de verschillende mogelijkheden kort beschreven om dit mogelijk te maken. Indien deze aanvraag en noodzakelijke documenten tenminste 5 werkdagen voorafgaand aan de installatie datum bij ons ontvangen zijn kunnen we deze toevoegen bij de werkzaamheden van de kwaliteitscoordinator tijdens het bezoek. Bij een latere ontvangst en/of na installatie uploaden van screensaver en menu of producttoetsen zal per bezoek € 225,- in rekening worden gebracht. 

  • branding buitenzijde espresso machine templates E4 frame, E6 frame (printen en plakken geschiedt door uw eigen plakker of kan op aanvraag door een local bij ons gedaan worden tot 5 dagen voor de installatiedatum. Ter indicatie - voor een goede kwaliteit wrap print kunt u budgetair rekenen met € 100,- per 60 cm strekende lengte. Een offerte op maat geeft u de exacte kosten. Een C-line voorzien van branding? Bel met ons kantoor voor doornemen mogelijkheden.
  • screensaver op het beeldscherm met uw eigen reclame boodschap, maximaal 10 stuks van ieder (liggend) exact 800 x 600 pixels (ander formaat geeft errors)
  • product toetsen van uw eigen servies, JPEG in 139 x 108 pixels, achtegrond vol zwart (RGB: 0/0/0), rechter bovenhoek "leeg"blijven, afbeeldingen van zowel enkele als dubbele producten, bel anders eerst met ons voor een passend voorbeeld en koffiekaart overleg voordat jullie deze voorbereiding starten.


De kwaliteitscoördinator maakt samen met jullie contactpersoon de installatie tot een succes door:

  • Oplevering van een operationeel handige espresso machine buffet opstelling
  • Oplevering van de gewenste menukaart indeling
  • Afstellen van de juiste koffie, thee en stoompijp instellingen volgens uw smaak en gewenste vul inhoud van de koppen
  • Uitleg geven over het dagelijks gebruik, reiniging en hoe zelf dingen op te lossen, zie ook onze DIY: zelf regelen
  • Korte training te geven aan de aanwezige medewerkers met heldere uitleg over alle goeds op het gebied van koffie, thee en latte art. Een uitgebreide training voor meer medewerkers kan ook, mail aan ops@eversys.nl voor een offerte op maat.

Geïnspireerd door bovenstaande informatie en nog andere ideeen en wensen?
Bel ons en vraag naar de afdeling Sales. We denken graag verder met jullie mee om er samen een koffie succes van te maken.